Griekse yoghurt gezond? Let hierop!

Gepubliceerd op: 23-10-2014  

Net Griekse yoghurt op? Dan is 1 ding zeker: u heeft de komende uren geen honger meer. Wist u dat Griekse yoghurt gezonder is dan volle yoghurt en zelfs magere yoghurt? Maar waarom is Griekse yoghurt gezond? En wat zijn de verschillen tussen alle varianten?

Griekse Yoghurt gezond

Griekse yoghurt

Griekse yoghurt is veel dikker en romiger dan andere yoghurtsoorten. Het is meer een soort van hangop. Griekse yoghurt bevat meer vet dan volle (> 3%), halfvolle (1-3 %) en magere yoghurt (<1 %). En toch is Griekse yoghurt het gezondst! Ja, zelfs gezonder dan magere yoghurt. Reden: Griekse yoghurt bevat veel eiwitten die voor een vol gevoel zorgen. Magere yoghurt is daadwerkelijk erg mager: er zitten bijna geen voedingstoffen in. Heeft u zo weer honger!

Leuk om te weten: Griekse yoghurt maakt blij (door het hoge calciumgehalte) en bevordert de weerstand.

Zijn alle varianten Griekse yoghurt gezond?

Absoluut niet. Sommige soorten Griekse yoghurt zijn een beetje ‘tricky’. Ze worden wat ‘opgeleukt’ met ongezonde ingrediënten, waaronder suiker. En suiker is een grote boosdoener voor de gezondheid. 

Er zijn ook Griekse yoghurt varianten met 0% vet. Een goede optie, maar schroom niet om de vettere varianten te kiezen. Die zijn juist goed voor de huid en u krijgt minder snel honger! Tip: eet Griekse yoghurt als ontbijt en u bent zeker verzadigd tot de lunch! Koopt u in de supermarkt Griekse yoghurt? Kijk dan goed op het etiket. Hoeveel suiker zit er in? En hoeveel eiwitten?

Voordelige verzekering?

Daar helpen wij u graag bij! Bij National Academic krijgt u gegarandeerd een voordelige premie. Benieuwd? Bekijk onze verzekeringen!